برنامه‌نویسی پیشرفته (زبان جاوا)

برنامه‌نویسی پیشرفته به زبان جاوا (مقطع کارشناسی)

فصل اول: مباحث مقدماتی

مطالب تدریس شده:

۱-۱) مقدمه‌ای بر جاوا و معماری آن
۲-۱) نسخه‌ها و کامپایلرهای جاوا
۳-۱) کامپایل برنامه‌های جاوا
۴-۱) مثال‌هایی از برنامه‌نویسی جاوا


فصل دوم: آغاز کار با جاوا

مطالب تدریس شده:

۱-۲) نوع داده‌های اولیه
۲-۲) عملگرهای بیتی
۳-۲) نوع داده‌های شمارشی
۴-۲) ورود و دریافت داده‌ها
۵-۲) دستورات for و if
۶-۲) واردسازی بسته‌ها
۷-۲) محیط برنامه‌نویسی NetBeans


فصل سوم: کلاس، شیئ، تابع

مطالب تدریس شده:

۱-۳) مقدمه‌ای بر شئ‌گرایی و کلاس‌ها
۲-۳) پیاده‌سازی کلاس‌ها
۳-۳) کلاس‌ها و اشاره‌گرها
۴-۳) متدها و توابع
۵-۳) سربارگزاری متدها
۶-۳) کلمه کلیدی this
۷-۳) سازنده‌ها


فصل چهارم: آرایه‌ها

مطالب تدریس شده:

۱-۴) آرایه‌های یک‌بعدی
۲-۴) حلقه تکرار محدوده‌ای (foreach)
۳-۴) آرایه‌های چندبعدی
۴-۴) حلقه تکرار محدوده‌ای برای آرایه‌های چندبعدی
۵-۴) آرایه‌ها و توابع
۶-۴) مثال: کلاس پشته
۷-۴) آرایه‌های نامنظم (ناهموار)
۸-۴) رشته‌ها
۹-۴) کلاس StringBuilder
۱۰-۴) کلاس Arrays
۱۱-۴) مرتب‌سازی پشته‌ها
۱۲-۴) کلاس ArrayList (آرایه‌های لیستی)
۱۳-۴) تبدیل نوع


فصل پنجم: مفاهیم پیشرفته کلاس‌ها

مطالب تدریس شده:

۱-۵) اصول شئ‌گرایی
۲-۵) محصورسازی
۳-۵) محصورسازی کلاس پشته
۴-۵) سطح دسترسی public و private
۵-۵) فراخوانی با ارجاع
۶-۵) توابع ایستا
۷-۵) آرایه‌ای از اشیاء تعریف شده از یک کلاس
۸-۵) سازنده‌های ایستا
۹-۵) واردسازی ایستا
۱۰-۵) کلاس شمارشی
۱۱-۵) بسته‌ها
۱۲-۵) سطوح دسترسی - بسته‌های تودرتو و بسته‌های استاندارد


فصل ششم: ارث‌بری و چندریختی

مطالب تدریس شده:

۱-۶) مقدمه‌ای بر ارث‌بری
۲-۶) پیاده‌سازی ارث‌بری
۳-۶) سطوح دسترسی
۴-۶) کلمه کلیدی super
۵-۶) تبدیل کلاس‌ها
۶-۶) چندریختی
۷-۶) حاشیه‌نویسی
۸-۶) کلمه‌کلیدی instanceof
۹-۶) کلاس‌های انتزاعی
۱۰-۶) کلاس‌ها و توابع نهایی
۱۱-۶) کلاس Object


فصل هفتم: واسط‌ها

مطالب تدریس شده:

۱-۷) مقدمه‌ای بر واسط‌ها
۲-۷) پیاده‌سازی واسط‌ها
۳-۷) گسترش واسط‌ها
۴-۷) پیاده‌سازی چند واسط
۵-۷) گسترش و پیاده‌سازی همزمان
۶-۷) واسط با پیاده‌سازی‌های پیش‌فرض
۷-۷) رفع ابهام توابع
۸-۷) توابع ایستا و محلی در واسط‌ها
۹-۷) مثال: واسط لیست
۱۰-۷) واسط به عنوان پارامتر توابع
۱۱-۷) واسط Cloneable
۱۲-۷) واسط Comparable
۱۳-۷) واسط Iterable
۱۴-۷) دیگر واسط‌ها


فصل هشتم: مدیریت استثناء

مطالب تدریس شده:

۱-۸) مقدمه‌ای بر مدیریت استثناء
۲-۸) پیاده‌سازی مدیریت استثناء
۳-۸) پرتاب استثناء
۴-۸) زنجیره مدیریت استثناء
۵-۸) پرتاب مجدد استثناء
۶-۸) کلمه کلیدی finally
۷-۸) کلاس Throwable
۸-۸) آزادسازی خودکار منابع (Try with Resources)
۹-۸) استثناءهای بررسی شده و کلمه کلیدی throws
۱۰-۸) استثناءهای تعریف شده توسط کاربر
۱۱-۸) ادعاها (Assertions)


فصل نهم: جنریک‌ها

مطالب تدریس شده:

۱-۹) مقدمه‌ای بر جنریک‌ها
۲-۹) پیاده‌سازی جنریک‌ها
۳-۹) کلاس‌های چند جنریکی
۴-۹) محدود کردن نوع جنریک‌ها
۵-۹) آرگومان‌های Wildcard
۶-۹) توابع جنریک
۷-۹) واسط‌های جنریک
۸-۹) محدودیت‌های جنریک‌ها


فصل دهم: کلکسیون‌ها

مطالب تدریس شده:

۱-۱۰) مقدمه‌ای بر کلکسیون‌ها
۲-۱۰) واسط Collection
۳-۱۰) کلاس Collections
۴-۱۰) جزئیات توابع کلاس Collections
۵-۱۰) واسط List
۶-۱۰) کلاس ArrayList
۷-۱۰) کلاس LinkedList
۸-۱۰) کلاس‌های Vector و Stack
۹-۱۰) واسط Queue و کلاس PriorityQueue
۱۰-۱۰) واسط Deque و کلاس ArrayDeque
۱۱-۱۰) واسط Set و کلاس‌های HashSet و LinkedHashSet
۱۲-۱۰) واسط SortedSet و کلاس TreeSet
۱۳-۱۰) واسط Map و کلاس‌های HashMap و LinkedHashMap
۱۴-۱۰) واسط SortedMap و کلاس TreeMap
۱۵-۱۰) کلاس‌های Dictionary، Hashtable و Properties
تمام فایل‌های PDF مربوط به فصل


فصل یازدهم: واسط کاربری گرافیکی (JavaFX)

مطالب تدریس شده:

۱-۱۱) آشنایی با JavaFX

۱-۱-۱۱) مقدمه‌ای بر JavaFX
۲-۱-۱۱) گراف صحنه
۳-۱-۱۱) پنجره اصلی (Stage)
۴-۱-۱۱) سلسله‌مراتب کلاس‌ها در JavaFX

۲-۱۱) عناصر گرافیکی پایه

۱-۲-۱۱) رنگ
۲-۲-۱۱) شکل‌های دوبعدی
۳-۲-۱۱) مسیر
۴-۲-۱۱) عملیات مجموعه‌ای روی شکل‌ها
۵-۲-۱۱) فونت و متن
۶-۲-۱۱) افکت‌ها

۳-۱۱) چیدمان‌ها و نگهدارنده‌ها

۱-۳-۱۱) آشنایی با چیدمان‌ها و نگهدارنده‌ها
۲-۳-۱۱) پیاده‌سازی چیدمان‌ها (بخش اول)
۳-۳-۱۱) پیاده‌سازی چیدمان‌ها (بخش اول)
۴-۳-۱۱) پیاده‌سازی نگهدارنده‌ها

۴-۱۱) کنترل‌ها (مولفه‌های گرافیکی)

۱-۴-۱۱) آشنایی با کنترل‌های JavaFX
۲-۴-۱۱) پیاده‌سازی کنترل‌های JavaFX (بخش اول)
۳-۴-۱۱) پیاده‌سازی کنترل‌های JavaFX (بخش دوم)
۴-۴-۱۱) پیاده‌سازی کنترل‌های JavaFX (بخش سوم)

۵-۱۱) مدیریت رویداد

۱-۵-۱۱) آشنایی با مدیریت رویداد (بخش اول)
۲-۵-۱۱) آشنایی با مدیریت رویداد (بخش دوم)
۳-۵-۱۱) پیاده‌سازی مدیریت رویداد (بخش اول)
۴-۵-۱۱) پیاده‌سازی مدیریت رویداد (بخش دوم)

۶-۱۱) انیمیشن و تغییر شکل

۱-۶-۱۱) تغییر شکل
۲-۶-۱۱) انیمیشن
۳-۶-۱۱) شکل‌های سه‌بعدی

۷-۱۱) چارت‌ها و نمودارها

۱-۷-۱۱) چارت‌ها و نمودارها (بخش اول)
۲-۷-۱۱) چارت‌ها و نمودارها (بخش دوم)

۸-۱۱) سبک‌های مرجع آبشاری (CSS)

۹-۱۱) برنامه‌نویسی چندلایه

سورس کدهای نوشته شده


فصل دوازدهم: برنامه‌نویسی موازی (چندنخی)

مطالب تدریس شده:

۱-۱۲) مقدمه‌ای بر برنامه‌نویسی چندنخی
۲-۱۲) کلاس Thread و واسط Runnable
۳-۱۲) ایجاد و اجرای نخ
۴-۱۲) نام‌گذاری نخ‌ها
۵-۱۲) صبر کردن تا اتمام اجرای نخ
۶-۱۲) اجرای چند نخ و ارسال پارامتر به نخ‌ها
۷-۱۲) سربار و هزینه‌های نخ‌ها
۸-۱۲) یک شئ و چندین نخ
۹-۱۲) اولویت نخ‌ها
۱۰-۱۲) همگام‌سازی نخ‌ها
۱۱-۱۲) ارتباطات بین نخ‌ها
۱۲-۱۲) مساله تولیدکننده-مصرف‌کننده
۱۳-۱۲) مدیریت نخ‌ها


فصل سیزدهم: ورودی/خروجی (جریان‌ها - فایل‌ها)

مطالب تدریس شده:

۱-۱۳) مقدمه‌ای بر ورودی/خروجی در جاوا
۲-۱۳) کلاس‌های InputStream و OutputStream
۳-۱۳) زیرکلاس‌های InputStream و OutputStream
۴-۱۳) کلاس‌های FileInputStream و FileOutputStream
۵-۱۳) مثال: کلاس‌های FileInputStream و FileOutputStream
۶-۱۳) بستن خودکار فایل‌ها و مدیریت استثناء
۷-۱۳) کلاس‌های BufferedInputStream و BufferedOutputStream
۸-۱۳) مثال: کلاس‌های BufferedInputStream و BufferedOutputStream
۹-۱۳) کلاس‌های DataInputStream و DataOutputStream
۱۰-۱۳) کلاس PrintStream
۱۱-۱۳) کلاس‌های ObjectInputStream و ObjectOutputStream
۱۲-۱۳) مثال: کلاس‌های ObjectInputStream و ObjectOutputStream
۱۳-۱۳) کلاس‌های Reader و Writer
۱۴-۱۳) کلاس‌های FileReader و FileWriter
۱۵-۱۳) کلاس‌های BufferedReader و BufferedWriter
۱۶-۱۳) کلاس PrintWriter
۱۷-۱۳) کلاس Scanner
۱۸-۱۳) کلاس Formatter
۱۹-۱۳) کلاس RandomAccessFile
۲۰-۱۳) پیاده‌سازی کلاس RandomAccessFile
۲۱-۱۳) کلاس File
تمام فایل‌های PDF مربوط به فصل


فصل چهاردهم: برنامه‌نویسی سوکت

مطالب تدریس شده:

۱-۱۴) مقدماتی بر برنامه‌نویسی سوکت
۲-۱۴) ارتباط یک‌طرفه
۳-۱۴) انتقال نوع‌داده‌های مختلف
۴-۱۴) ارتباط پیوسته
۵-۱۴) ارتباط دوطرفه
۶-۱۴) چندین کلاینت
۷-۱۴) کانال سوکت
۸-۱۴) پروتکل UDP
سورس کدهای نوشته شده


فصل پانزدهم: بانک‌های اطلاعاتی رابطه‌ای (MySQL)

مطالب تدریس شده:

۱-۱۵) مقدمه‌ای بر بانک‌های اطلاعاتی رابطه‌ای
۲-۱۵) دستورات SQL
۳-۱۵) MySQL در phpMyAdmin
۴-۱۵) MySQL در جاوا (درج، بروزرسانی و حذف اطلاعات)
۵-۱۵) MySQL در جاوا (خواندن اطلاعات)
۶-۱۵) برنامه‌نویسی چندلایه
فایل‌های اتصالات جاوا برای MySQL


فصل شانزدهم: واسط کاربری گرافیکی (Swing)

مطالب تدریس شده:

۱-۱۶) مقدمه‌ای بر واسط کاربردی (GUI)
۲-۱۶) مولفه‌ها (Components) و نگه‌دارنده‌ها (Containers)
۳-۱۶) مثال: مولفه‌ها و نگه‌دارنده‌ها (بخش اول)
۴-۱۶) مثال: مولفه‌ها و نگه‌دارنده‌ها (بخش دوم)
۵-۱۶) مقدمه‌ای بر مدیریت چیدمان
۶-۱۶) چیدمان Flow
۷-۱۶) چیدمان Border
۸-۱۶) چیدمان Grid
۹-۱۶) چیدمان GridBag
۱۰-۱۶) چیدمان Sprint
۱۱-۱۶) مدیریت رویداد در Swing
۱۲-۱۶) مثال: مدیریت رویداد - Event و Event Listener (بخش اول)
۱۳-۱۶) مثال: مدیریت رویداد - Event و Event Listener (بخش دوم)
۱۴-۱۶) روش‌های پیاده‌سازی Event Listener
۱۵-۱۶) طراحی GUI با استفاده از ابزار
۱۶-۱۶) GUI و کلاس‌های بک‌اند
تمام فایل‌های PDF مربوط به فصل


تاریخ به روز رسانی:
۱۴۰۲/۱۲/۲۴
تعداد بازدید:
۱۳۵۷۷
Powered by DorsaPortal